اعدام زندانی سیاسی اهل سنت انورخضری پس از ۱۵ سال حبس
پیش از این چهار هم پرونده انور اعدام شدند، خسرو بشارت ششمین نفر این پرونده به سلول انفرادی منتقل شد
۵۹ اعدام در۱۲ روز اول اردیبهشت، فراخوان به اقدام فوری برای نجات جان دو هم پرونده انور
صبح امروز چهارشنبه ۱۲ اریبهشت ۱۴۰۳، دژخیمان خامنه‌ای انور خضری زندانی سیاسی اهل تسنن را بعد از تحمل ۱۵ سال حبس در زندان قزلحصار اعدام کردند. دژخیمان بخلاف معمول در روزهای قبل از اعدام به خانواده انور اجازه ملاقات ندادند.
انور خضری به همراه ۶ تن دیگر از هموطنان اهل تسنن در آذر ماه ۱۳۸۸ دستگیر و در بازداشتگاه اطلاعات ارومیه برای گرفتن اعتراف‌های اجباری به شدت شکنجه شدند. آنها در اسفند ۱۳۹۴ به اتهام"اقدام علیه امنیت ملی"، "تبلیغ علیه نظام" و "افساد فی‌الارض" توسط آخوند جنایتکار محمد مقیسه ( ناصریان) و بار دیگر در خرداد ۱۳۹۷ توسط سردژخیم صلواتی به اعدام محکوم شدند و دیوان عالی آخوندها در سال ۱۳۹۸ این احکام را مورد تأیید قرار داد.
اتهام انور و ۶ هم پرونده او هلاکت امام جماعت خامنه‌ای در مسجد خلفای راشدین مهاباد در اثنای قیام در آذر ۱۳۸۸ بود. پیش از این فرهاد سلیمی، داوود عبداللهی، ایوب کریمی و قاسم آبسته، چهار هم‌پرونده انور خضری در ۳ بهمن، ۱۲ دی، ۸ آذر و ۱۴ آبان ۱۴۰۲ در قزلحصار اعدام شدند. دو نفردیگر خسرو بشارت و کامران شیخه در قزلحصار همچنان زیر حکم اعدام به سر می برند. خسرو بشارت به سلول انفرادی منتقل شده و بنحو قریب الوقوعی در معرض اعدام قرار دارد.
همزمان صبح امروز مجید براتی و فرزاد گراوند دو زندانی دیگر در قزلحصار اعدام شدند. سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت علاوه بر ۵ زندانی که اعدام آنها در اطلاعیه روز گذشته اعلام شد، فرامرز مرادی در اردبیل، موسی فاضلی در قم و سعید ایمانی در زندان پارسیلون خرم آباد حلق‌آویز شدند. روزهای یکشنبه ۹ و دوشنبه ۱۰ اردیبهشت نیز علاوه بر ۱۳ زندانی که اعدام آنها در اطلاعیه روز گذشته اعلام شد، ۴ زندانی دیگر در زندان دستگرد به دار آویخته شدند. به این ترتیب در ۱۲ روز اول اردیبهشت دست‌کم ۵۹ زندانی توسط دژخیمان روانه چوبه‌های دار شدند.
مقاومت ایران بار دیگر ملل متحد و اتحادیه اروپا را به اقدام فوری برای توقف ماشین کشتار آخوندها و نجات زندانیان زیر اعدام، بویژه زندانیان سیاسی و دو هم پرونده انورخضری فرا میخواند. سکوت و بی عملی در برابر پدرخوانده ترور و اعدام و کشتار مشوق رژیم در استمرار و تشدید جنایت در داخل و خارج ایران است.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۲  اردیبهشت ۱۴۰۳
 
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید